kisahnya....

My photo
Nur Rahida bt Sabaruddin.

Monday 19 November 2012

mamak

bismillahirahmanirahim....
assalamualaikum...

memandangkan di jengka aku tidak ketemu kedai mamak..so, cuti ni melepaskan geram lah kan berdating dengan kedai mamak..  NAJATH , AKU DATANG ! (hee~~)
ha..nak habaq mai..kenapa ramai yang memilih kedai mamak?..walaupun banyak desas-desus yang mengatakan kedai mamak ni kotor lah apa lah..and macam-macam gosip liar yang tersebar..
tapi..aku tak kisahlah..walau apa orang nak kata i have falling in love with mamak..(hee~~) mana idoknya..dari lahir lagi abah aku ajar aku ngetey kedai mamak..(hee~~)
but sebenarnya perlu juga kita pantau kebersihan setiap kedai mamak tu..tapi tak payah lah korang nak demand lebih kan..bagi aku kalau kedai tu ramai orang..itu maknaya got something special with that stall.. .samada harganya murah dan berpatutan ataupun makanannya sedap..and as long as uolls tak sakit perut keracunan makanan..its more than okay i think. sometimes , sorry to say restoran kat hotel mahal-mahal tu kita bukannya tahu kan apa yang ada kat dapurnya..jangan indah khabar dari rupa sudah..and one more thing dont judge a book by its cover okay...

 so here a few reason why i love mamak !!
* kedai mamak servisnya sangatlah cepat..kadang if uolls adalah regular customer..baru duduk dah sampai air...
* tak payah susah-susah nak bawa menu cantik-cantik tebal-tebal , semuanya ada dalam kepala otak dirorang... sebut je apa nak...
* kedai mamak tak kedekut !! yes..  sorry again..ceq tak kutuk..ada sesetengah je okay..erm..memandangkan aku ni suka minum air milo , so, if bukan kedai mamak biasanya milonya sedikit sangat..banyak susu je rasanya..manis semacam..errr... kalau kedai mamak aku biasanya order milo kosong pun dah sedap..nampak tak kat situ banyaknya milo mereka-mereka letak..sangat tak kedekut...( terima kasih mamak ! buatkan air sedap untuk saya ! hee~~)
* kuantiti makanan sangatlah banyak..kenyang !
* kedai mamak tak pernah kisah kalau anda semua duduk kat meja tu lama-lama buat macam rumah sendiri..nak layan bola? , layan movie? bantai lah kau.. (hee~~)
* yang paling penting..harganya sangatlah berpatutan !
* ado kedai mamak yang siap beroperasi 24 jam lagi..siap boleh buat rumah kedua lagi !

okay..tu je kot..
last word.. MAMAK ! ROTI TELUQ SAMA MILO TABUQ SATU ! :)

No comments:

Post a Comment