kisahnya....

My photo
Nur Rahida bt Sabaruddin.

Tuesday 11 December 2012

jodoh

bismillahirrahmanirrahim...
assalamualaikum...


♥ JODOH ITU RAHSIA ALLAH ♥


Rasa ingin menCINTA dan ingin diCINTAi itu adalah satu fitrah bagi manusia. CINTA seorang jejaka kepada wanita dan begitulah sebaliknya. Pelik kiranya seorang yang normal tidak punyai rasa CINTA. Namun, tiada CINTA yg diredhai ALLAH antara lelaki dan wanita sebelum adanya ikatan yang sah.

Tidak salah jika kita sukakan seseorang. Namun, batas-batasnya perlulah dijaga.

 Kalau kita CINTA/sayangkan seseorang, eloknya tidak diluahkan. Bimbang nanti ALLAH akan kurangkan rasa itu. Sebaiknya berdoalah, hubungan yang dibina berakhir dengan satu ikatan perkahwinan. Kiranya kita sudah serius untuk hidup bersama dengannya, perkemaskan diri, bersedia untuk menggalas tanggungjwab dan bawalah berbincang untuk ke langkah yang seterusnya iaitu ijab dan kabul.

Sesungguhnya tiada nikmat yang paling besar dlm perhubungan antara lelaki dan wanita iaitu perkahwinan kerna melaluinya sahaja semuanya menjadi HALAL. Apa yang penting, soal jodoh itu serahkan saja pada ALLAH. Gantungkan harapan hanya pada-Nya. Doa dan tawakal, jika dirinya sudah ditakdirkan untuk kita, takkan lari gunung dikejar. (^_^) ♥ ♥ ♥



so..allah itu maha adil , maha mengetahui , DIA tahu segala yang baik untuk kita sedangkan kita tak tahu..moga jodohku nanti menjadi jodohku di dunia dan juga di syurga..insyaa allah..


Doa untuk mudah dapat Jodoh :

-Surah Yusof : Ayat 4 .

-Surah Al-anbia : Ayat 89 .

-Surah Al-Qasas : Ayat 24 .

-Surah Yunus : Ayat 81

hmmm..siapalah tuan kepada tulang rusukku...hahahhah :)
okay..sudah-sudah berangan...hehe..

sekadar berkongsi actually !
bye...


No comments:

Post a Comment