kisahnya....

My photo
Nur Rahida bt Sabaruddin.

Saturday 8 December 2012

home sick !!!

bismillahirahmanirahim...
assalamualaikum...

aiik..masih homesick??? siapakah???
akulahh..siapa lagi..
yes..aku mengaku yang aku sangat-sangatlah homesick..waktu semester satu dulu..setelah dibilang-bilang..lebih daripada sepuluh kali aku akan pulang ke rumah pada hujung minggu..OMG ! banyaknya..hehe...semester 2 nak kurangkan! :) .almaklomlah rumah tersangatlah dekat..jadinya perasaan nak balik rumah jumpa mak abah adek akak pakcik-makcik atok nenek cucu cicit tu sangatlah membuak-buak..(hee~~)
okay..saya mengaku saya mungkin sangatlah manja..mahu tidaknya..18 tahun tak pernah berjauhan dengan famili..anak perempuan bongsu pulak! (hee~~ nak jugak status bongsu tu).hmm...mungkin sebab tulah allah tentukan supaya aku tak belajar jauh-jauh kan? yelah..dulu pun aku pernah mintak MRSM and SBP..tapi takde rezeki mungkin sebab allah tahu yang aku belum bersedia untuk jauh dari pangkuan keluarga...ya allah ! tak sanggup rasanya nak membayangkan kalau aku kehilangan mereka...

TAPI

aku perlu kuat..belajar berdikari....as my counsellor teacher told me before , mak ayah kita tak hidup menongkat langit selama-lamanya..so , balaslah jasa mereka selagi mereka masih bernyawa..
ya allah.. bantulah aku supaya menjadi anak yang solehah..yang sentiasa menjadi cahaya kepada kedua ibu-bapaku..
mak and abah..kuatkan semangat kakde untuk menempuhi cabaran hidup ini..doakan kami anak-anakmu menjadi insan yang cemerlang di dunia dan akhirat...luv u mak and abah !
amin...
be strong nur rahida !
wassalam...


No comments:

Post a Comment