kisahnya....

My photo
Nur Rahida bt Sabaruddin.

Tuesday 27 November 2012

engaged to ??

bismillahirahmanirahim....
assalamualaikum...




situasi di tempat kerja suatu ketika dahulu.....

jejaka A : akak , dah tunang ke?
aku : aah , dah.. (dengan muka senyum)

jejaka B : hi kak..nak nombor...
aku : (diam sambil senyum je)
kawan jejaka B : eh , kau ni... dia dah kahwin lah...nampak inai ngan cincin kat tangan tu..
aku : (hanya tersenyum )

jejaka C : dik dah kahwin ke ? 
aku : kenapa tanya macam tu ?
jejaka C : tu inai kat jari tu...
aku : (senyum) 
~~setelah selesai membuat pembayaran...
jejaka C : hmm..jaga suami elok-elok..
aku :  #@!$%^&*

ha !!!! aku dah tunang ??? YUP...MEMANG BETUL PUN !!!!
tapi....
kat dalam mimpi...(heeee~~~~)
mahu dikatoknya mama aku kalau aku gatal nak kahwin awal-awal ! mak aku pun dulu tak gatai kahwin awal-awal okay..tapi kalau jodoh nak wat camne kan...haha..ngarot-ngarot.. but actually is not in my life list to be married in an early ages..kalau boleh cari kerjaya dulu...

hmm..dah memang adat melayu kan kalau tunang mesti ada cincin and kahwin mesti pakai inai.. so, itulah pandangan orang ramai bila tengok seseorang tu dah ada cincin..pakai inai dan sebagainyalah kan...

nak tahu tak sebenarnya berinai ni boleh mencantikkan kuku..kuku anda akan lebih sihat sebenarnya...tapi kalau yang inai diproses sendiri dari pokok tulah kan..yang lain-lain tu aku tak tahu..thats why lah saya suka berinai....

kepada semua bakal-bakal pengantin..selama pengantin baru !! :)
bye.. 

3 comments:

  1. hahahaahhhhahahaha.....tpi best jgk ble org tgur kte dh kwen sbb pkai inai tu,nnt xd yg kacau2 kn...heeeeee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..betol2.. terus dorng diam n blah..huhu

      Delete