kisahnya....

My photo
Nur Rahida bt Sabaruddin.

Friday 23 November 2012

aku budak kampung


bismillahirahmanirahim...
assalamualaikum...

episod terakhir cuti semesterku !
3 hari menjadi budak kampung yang comot !!

haish..seriously i really miss the moment during my child spend my school holiday at my village... KAMPUNG BATU TALAM , RAUB PAHANG...

belajar mengaji dengan atok... pagi-pagi lagi dah bangun nak mengaji dengan atok...(thankz atok..ajar saya ngaji :D )

pernah juga dulu-dulu aku ikut atok and wan aku pergi menoreh getah...hmmm..seronok seyh...bergelumang dengan nyamuk bagai..maklomlah , tak pernah toreh getah..kecik-kecik pulak..bukan main suka and seronok la aku...semua jadi permainan..

teringat juga aku bila dapat main basikal..tak ingat dunia...tengahari buta pun aku sibuk duk mengayuh basikal...sekarang , tak mau tak mau..jaga kulit ! (hee~~)

bila zaman era baru berjinak-jinak dengan motosikal , apo lagi... moto honda c70 atau lebih dikenali honda bulat atok aku tulah menjadi hot stuff... rasa nak pusing satu kampung ! (hee~~)

mandi sungai ! tak payah ceritalah betapa selaknya aku..even my house tak jauh pun dengan sungai tapi kalau dapat mandi sungai..boleh kering air sungai tu..

musim buah !! paling best...seronok panjat pokok ! jadi kera sebentar sambil makan buah ! -sehingga tragedi jatuh pokok pernah berlaku- :D

memancing dan menjala ikan ! ha..ni bes jugak..penuh satu badan hanyir main dengan ikan... comot habis :D

semuanya kenangan yang akan sentiasa menjadi memori yang terindah bagiku...
ciptaan allah sangatlah maha cantik kan...subhanallah..
to my beloved atok and wan..luv uolls so much..!!!




pak mat @ pak bir 


my lovely atok !

ikan-ikan !










atokku di masa muda





No comments:

Post a Comment