kisahnya....

My photo
Nur Rahida bt Sabaruddin.

Tuesday 13 November 2012

hijau dan biru

bismillahirahmanirahim....
assalamualaikum...

subhanallah..thats the only word  that can desribe how my feeling toward allah that create all the great and awesome thing in this world... subhanallah !!

4 days 3 night i went to sungai besar kuala selangor...  saw a great panorama that make me feel so calm and fun...seronok tak terkata !! got so many thing i learn and i saw..
one of the list yang sampai sekarang dan saat ini aku ingat.. aku makan belut !!! woooo~~~ tak sangka dan tak percaya...actually sedap..tapi bila makan tu jangan fikirkan apa-apa..just blank ur mind and nikmatilah apa yang anda makan.. erm. rasanya sedap jugak , macam rasa ikan goreng..then, aku makan burung yam-yam yang rasanya first time aku makan...also learn how to sedut siput..(hee~~) actually before this pernah makan..tapi tak berapa pandai nak sedut.. :)
then , i do visit kebun cendawan..best ! learn a new thing !
nak tahu tak apa yang pelik about cendawan..mereka semua ni sangat-sangatlah sensitif..banyak sangat pantang larangnya..kalau nak amek gambar kalau boleh jangan ada flash.mereka-mereka terkejut katanya and taknak tumbuh nanti...and biasanya tidak dibenarkan mengambil gambar bila berada dalam kawasan penanaman cendawan tu..tapi because of pengusaha cendawan tu saudara-mara..so bolehlahkan....(hee~~) second..dilarang merokok !! pakaian mesti bersih and banyak lagi pantang larangnya. but 1 pantang larang yang pelik bagi aku , if girls that are having their period..they cannot involve in doing the seedling process..because habuk kayu tu akan jadi berbelang-belang hitam merah coklat dan putih and cendawan tu pun takkan tumbuh. serius , aku tak tipu !! weird rite! but thats the facts ! pantang ni juga pernah aku dengar if nak buat tapai...
i also learn so many type of padi.. ada padi angin lah , padi tabur , padi mesin , padi cina dan macam-macam jenis padilah..actually that is just the term they use to describe padi .

others..menghayati pemandangan padi dan pantai yang maha cantik..memang cantik..and dah cantik-cantik tu mestilah tak lain dan tak bukan kami berphotoshoot kan ?! sampai memory full lah katakan..(heee~~jangan jeles) tak ketinggalan lah jugak canon eos 650D aku tu menjadi hot stuff.. semua saudara-mara aku duk teruja and tumpang seronok berposing sakan..btw..thankz for ur support! so , apa lagi..enjoy the pictures !








farisya and anis





belajar cabut cendawan..











at behrang../ tali air 


durian time !!



kite...


belut goreng :)

siput sedut !!



No comments:

Post a Comment