kisahnya....

My photo
Nur Rahida bt Sabaruddin.

Wednesday 1 October 2014

20 facts about me

bismillahirrahmanirrahim
assalamualaikum


20 FACTS ABOUT ME

1. actually im not expert in describing myself 

2. im a hot tempered person...tapi sejak masuk u dah kurang sikit..dan mmg sedang cuba sedaya upaya control..

3. suka buat mende mende pelik terutamanya bila stress

4.  suka main hujan. perangai nih makin menjadi jadi sejak masuk uitm dan bertambah teruk bila jadi NR. perkara ini berlaku disebabkan cuaca jengka yg sangat panas sehingga memaksa saya untuk main hujan... :P

5. GARANG. haha.,nih penyakit keturunan..paling garang dengan adik..kahkah

6. cepat bosan.
yes, saya memang sangat cepat bosan..tak kira dari aspek apa pun..bosan dengan cara hidup dengan blajo dengan orang dengan suasana and apa apalah..sangat cepat bosan.. so every day i need to make my life interesting..tapi sebenarnya saya dah bersyukur sangat dah sebab rasanya hidup saya agak menarik dah. bab cepat bosan dengan orang tu tak tahu lagi macammne nak bagi mende tu menarik..

7. Manja
walaupun garang dan agak baran. tapi sebenarnya sangat lah manja..sangat manja dengan my mom dan my abah..kalau zaman kecik kecik dulu manja sangat sangat dengan abah..tidur mesti nk celah ketiak aboh..hihik tengah tido abah bangun nak pi ngetey pun aku akan sedar and sanggup kejor meraung nak ikot dengan tak berselipor rambut serabai..yang penting dapat ikut aboh pi ngetey.tapi tu kecik..sekarang dah besau. abah pulak yg ajak buntat die nih pi ngetey..
'jom kakde,ikut abah' sambil hulur kunci kete sebab abah nk jadi bos
kalau dengan ma pulak besar nilah baru manjanya...kecik kecik dulu slalu gaduh ngan ma..haaha. erm.kalau dkt jengka. akan selalu miskol ma suh kol balik nak gayut (miskol je sebab kedekut nak bayo bil..ihiks..) kalau lebih 3 hari x cakap ngan ma akan rasa tak best.feeling die macam rase ade bende tak cukup.and mulelah rasa macam nak menangis tak tentu pasal..sebab tak dapat wish ailebiu kat ma..:P
eh panjang pulak cite pasal manja nih

8.suka tidur
ha..gile kau tak suke tidur..tidur tu nikmat dunia tau..kahkah.. kalau penat sangat boleh tidur kat mana mana..rimau mengaum pun tak dengor...yelah tidur di mata kan.. sejarah tidur aku pernah tidur selama 24 jam sebab tak tidur 48 jam..pastu cam biasalah kepala ting tong..and kalau kat umah nikmat tidur die lain macam..sejuk..dapat tilam musyuk lagi..huh..macam rasa nak selamanya tidur..eh ! hihi

9. suka buat kerja ikut mood
mood yg sentiasa on  adalah mood tidur..kahkah

10. suka melaram tak tentu hala
ni kes stress yg melampau..so antara cara nak release stress ialah melaram tak tentu hala...kadang kadang tak pi mana mana pun..tapi melaram mengalohkan nak pi candle light dinner kat hotel 5 star..haha..feeling die mcam lega plus seronok bila tengok diri sendiri melaram tak tentu hala.konon konon lawa la..fefeling princess frozen menang miss universe gitu...kahkah

11. suka mengemas
ni kes stress jugak. tapi kalau tak stress pun aku memang tak suka tengok mende bersepah..kecuali aku yang buat sepah..tu takpe.:)
kalau angin kus kus datang..time mengemas tuh akan beserta lah jugak dengan muncung dan bebelan yg tak tentu hala..hahak.. nasib la sape yg kena dengor tu.. tapi kalau takde angin kus kus..ade angin kis kis je..mengemas tu sambil nyanyi nyanyi sengih sengih  berangan lawo mcam orang tak betoi..hehe

12. suka dengan mende mende berenjin dan kelajuan
tak kirelah enjin ape pun asalkan berenjin..kalau basikal ada enjin.pun aku suka.
and suka kelajuan tuh sampai tahap berangan  nak drive kat litar sepang..tapi saya pemandu berhemah ye. :)

13. tak suka teddy bear.bunga..
teddy bear tu ntah kenapa tak suka..mungkin sebab aku rasa tak berpaedoh je..lagi best kalau aku dapat bantal pelok kekabu yg sedap dipeluk begitu saja..haha
kalau bunga pulak..tak suka sebab aku rasa macam ntah  pe2 je..kalau bunga hidup macam membazir je..nanti layu jugak..kalu bunga plastik lagila..tak menyumbang oksigen langsung..hiasan bunga dalam rumah? memang tak lah..buat menternak habuk dalam rumah je.
kes nyampoh tengok hiasan bunga nih..dalam rumah sewa kat jengka..ada dua pasu hiasan bunga..mula mula cantik kat tempat asal..2 minggu kemudian dah aku humban kat ceruk paling jauh yg tak menghalang pemandangan kepala otak aku.. and dah nak last last nih perasaan nak buang bunga tuh macam membuak buak dalam lubuk jiwa yg paling dalam nih..:)

14. suka masak pastry
dari zaman sekolah..bila birthday kawan kawan rapat akan bawak kek or apa apalah yg dibuat sendiri..suka buat mende2 nih sebab bila hasilnya sedap and dipuji serta lulus dengan cemerlang oleh big bos (my mom)..rasa macam akulah juara masterchef ..kahkah

15. mempunyai cita cita sangat tinggi
yes.saya seorang yang sangat bercita cita tinggi.and bila aku kata aku nak aku nak ! tak kire macammanapun...NAK BELI LAMBORGHINI !!!

16. degil
aku punya tahap degil nih sangatlah tinggi..bila aku kata aku taknak..then aku xnak..bila orang kata jangan..aku tetap akan buat..hihik..dalam erti kata lain tak reti bahasa.

17. suka perkara perkara ekstrem
aku bukan jenis yang penakut..aku spesies  semua mende nak cuba..maklomler darah muda katanya..bukan darah manis k..hhee jadinya banyak mende2 ekstrem yang belum aku cuba..paling teringin nak lompat terjun dari ketinggian tinggi.
nak konvoi moto besau pusing satu malaysia
nak naik gunung
nak join game yg macam dalam fear factor tuh (pengaruh tv sangat)

18.suka menjadi pemerhati
aku suka usha orang..tengok orang tuh pakai apa.cara cakap dia..cara dia bawak diri..kalau elok suka la..kalau tak elok..hmmmm

19. suka travel
suka sangat travel..pernah simpan cita cita nk pusing satu dunia..tapi mende nih x delah obsess sgt.

20.penyayang
ha..tho hot temper garang degil sume..tapi kalau dah perempuan mesti ada sifat arrahim tu kan..so aku suka nyakat budok2..hehe..
tak kira sape anak orang yg aku jumpa and kalau rasa mcam seronok je nyakat budok tuh..habislah budok tuh aku kerjakan ! kalau tak gelak2 seronok smpai nak ikut aku balik..budak tu akan nangis ! bhahahah

ok.dah cukup 20..
banyak lagi..tapi cukuplah tu
bai


nah,,blanje satu gambo !
mimpikan saya ye malam ni :)


No comments:

Post a Comment