kisahnya....

My photo
Nur Rahida bt Sabaruddin.

Monday 14 March 2016

#idadegreelife

bismillahirrahmanirrahim
assalamualaikum

so harini dah minggu ke tiga berada di uitm shah alam nih
suasana memang totally different daripada sebelum sebelum nih.
rushing
sibuk
penat
sesak
etc..haha

biasalah kan..nama pun shah alam..
kalau dulu terperuk je..krik krik sume..tapi kali ni lain..
sangat lain

seawal pagi memang akan bangun dan mandi..
kalau nk mandi lambat..kena beratur pulak..penuh nanti..
so better setelkan awal awal..
then kalau kelas pukul 8..
715 selewat lewatnya dah kena gerak tunggu bas
nasib baik bas percuma..lau tak rabak la poket..
tapi destinasi bas lain lain.
so kena tnggu lah bas mengikut destinasi masing masing
kalau ramai.
kena berebut dan bersesak lah
plus kdg kdg perlu berdiri..


bila dah smpai fakulti..
kena hiking
huh..hari hari hiking memang kuruih la cite dia..
itu pasal fakulti aku adalah fakulti yg terletak paling tinngi
kira bangunan fakulti aku nih boleh nampak satu bandar shah alam.
punya la tinngi mak oii..
siap dalam kelas bangunan sama level ngn pucuk pokok..
haha
bukan bangunan yg tinggi
tpi bangunan tu dibina di atas tempat yg tnggi
ha beza tuh. :)
then kalau rehat tengahari..
memang x kuasa nak balik
sebab kena rushing naik bas lagi.
nak makn nak itu nak ini
lambat pulak masuk kelas.
jadinya stay jela kt fakulti tuh.
nasib baik dekat ngn library and duk kat situ line 4g..
lau balik kolej..hampeh line nya.. 2g je yg mampu..

pasal makanan pulak..
tk berapa menarik tekak aku.
kalau cafe dataran cendekia nih (dekat kolej) mostly tukang masak from indonesia.pekerja pun ramai indon..
so bab makanan tu sadis sikit la.. :(
sebab tu asyik terbayang bayang masakan ma..

pasal study..
awal awal nih okay lagi..
tak tahu lah cmne kemudian hari
aku doa sangat aku boleh survive
dapat tamatkan pengajian ijazah sarjana muda nih dengan jayanya
sebab beban terpikul di bahu nih sgt berat..
terbayang bayang harapan mak and abah nk aku sambung belajar .
insyaa allah.
i can do it  !!
kalau nak cakap pasal senang. xde ape yg senang dalam dunia nih
bukan senang nk senang
dan bukan susah nak susah..

roomate pulak
alhamdulillah..setakat nih..diorg sume ok.
macam apa yg aku harapkan.
semuanya pembersih..
tpi ada sorang nih terlalu pembersih la pulak...haha
nampak macam 'sosial' sikit..
tapi setakat nih ok je..
takde lgi perngai bukan bukan


classmate pulak..
okay jugak
2 daripadanya bekas ANC (anugerah naib canselor) diploma dlu..
tergugat and tercabar jugak la..
tapi xpe..
boleh belajar dgn diorang kan
kot kot tempias ijazah nih ANC jugak ke..hehe ..semoga allah makbulkan.


and last but not least..
aku harap aku berjaya harung segala rintangan dengan jayanya
and dapat hadiahkan segulung ijazah utk mak and abah
juga sempat berbakti utk mereka..
biidznillah..

daaa..

No comments:

Post a Comment