kisahnya....

My photo
Nur Rahida bt Sabaruddin.

Monday 29 December 2014

bah

dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha penyayang
ya. allah sahaja yang maha segalanya
maha mengetahui juga maha berkuasa atas segala yg dilaksana juga terlaksana
adakah aku terima
adakah aku bersyukur 
adakah aku redha
dengan apa yg terlaksana

berat mata memandang.berat lagi bahu yang memikul
berat bahu yang memikul..berat lagi beban yang dipikul
aku hanya berdaya memandang
aku hanya berdaya melihat
aku hanya berdaya merasa
merasa mencuit rasa
yg hanya dicuit dari hati yg tercuit
berat diri merasa. berat lagi yang merasa

sakit
perit
pedih
sengsara
derita
kebulur
merana

apa salahnya
apa tak betulnya
apa silapnya
apa dosanya
apa kesudahannya
apa balasannya

semuanya ada makna
itu pasti

sabar tabah kuat
harung semua
alirkan segala
hanyutkan titik hitam itu
biar dibawa pergi arus deras
biar ditelan bah nan mengganas
redha
noktah





DISEMBER 2014

No comments:

Post a Comment