kisahnya....

My photo
Nur Rahida bt Sabaruddin.

Sunday 3 March 2013

dia tahu

bismillahirrahmanirrahim...
assalamualaikum...

'' Dan pada sisi Allah jua, kunci-kunci semua yang ghaib, tidak ada yang mengetahuinya kecuali diri sendiri. dan dia mengetahui apa yang ada di darat dan di laut. Tidak ada sehelai daun pun yang gugur melainkan dia mengetahuinya dan tidak jatuh sebutir biji pun dalam kegelapan bumi dan tidak sesuatu yag basah atau kering melainkan tertulis dalam kitab yang nyata (luh mahfuz)''

ayat ni dipetik dari al-quran..
semasa aku sedang sedih dan serabut memikirkan segala masalah..
Allah bukakan hati aku untuk baca kalamnya dan ditakdirkannya supaya aku membaca ayat ni...

DIA TAHU SEGALANYA...

dia tahu segala masalah aku....
dia tahu segala perasaan aku...
dia tahu segala yang ada di benakku..
dia tahu segala yang akan jadi..
dia tahu segala yang terbaik untukku..
dia tahu segala kemahuanku..
dia tahu segala kekuranganku..
dia tahu segala kelemahanku..
dia tahu segala kelebihanku...
dia tahu segala yang sesuai untukku..
dia tahu segala yang bakal terjadi kepadaku
dia tahu segala rahsiaku..
dia tahu segala perjalanku..

segala yang terjadi ada hikmahnya..
aku hanya memohon supaya segalanya dipermudah olehmu ya allah....
bantu aku
pimpin aku
pegang aku
peluk aku
dan sambut aku ke jalanmu ya allah...

amin....
alhamdulillah...




No comments:

Post a Comment